Content marketing stale zyskuje na popularności, a tworzenie skutecznych treści sprzedażowych budzi coraz większe zainteresowanie. Wykorzystując do tego model aida można uzyskać znakomite rezultaty. W modelu aida zawarte są najważniejsze zasady marketingu, do których stosowanie się może przynieść bardzo dobre wyniki. Tworząc poszczególne treści umieszczane bezpośrednio na stronie firmy czy w zewnętrznych mediach można w krótkim czasie zwiększyć rozpoznawalność marki. Dowiedz się zatem jak tworzyć treści i wykorzystać do tego znany na całym świecie model aida.
Spis treści
Model AIDA – dlaczego jest tak skuteczny?
Fakt, że z modelu AIDA korzystają największe firmy na całym świecie i wszystkie domy mediowe nie jest przypadkiem. Jest to bowiem najpopularniejszy i najskuteczniejszy model pokazujący ogólne zasady, którymi należy się kierować, aby tworzyć teksty, które realnie sprzedają.
Pierwszym elementem modelu jest przyciągnięcie uwagi. Skuteczny tytuł czy nagłówek to absolutna podstawa i doskonale wie o tym marketer. W natłoku wielu informacji potencjalny klient nie ma czasu na analizowanie wszystkich informacji. Dlatego też, aby zwrócić uwagę odbiorcy ważne jest tworzenie wyjątkowych tytułów.
Drugi element dotyczy wzbudzenia zainteresowania. Po tytule następuje lead i to właśnie tutaj jest czas na wzbudzenie zainteresowania. Jest to świetne miejsce na to, aby przyciągnąć uwagę. Sam lead nie powinien być za długi, aby nie zanudzić, ale jednocześnie powinien zachęcić klienta i wzbudzić jego zainteresowanie.
Dopiero w trzecim etapie można przystąpić do przedstawienia twojej oferty. Trzecie element modelu aida polega na wzbudzeniu pożądania. Bardzo często to tutaj dochodzi do podjęcia decyzji zakupowej. Potencjalni klienci na tym etapie powinni uświadomić sobie, że potrzebują konkretnego produktu i naprawdę muszą ten mieć.
Ostatnim elementem jest zachęcenie do złożenia zamówienia. Po dokładnym przedstawieniu oferty można przejść do jasnego komunikatu, gdzie można kupić prezentowany produkt.
Model AIDA przykład w mediach społecznościowych
Niezwykle popularny model aida można zastosować również w mediach społecznościowych. Świetnie sprawdza się nawet w krótkich formach przekazu na kilkaset znaków. W takiej sytuacji należy pamiętać o tym, aby większość elementów modelu zawrzeć już w samym tytule. Trafny tytuł ma jednocześnie przyciągać uwagę, wzbudzać zainteresowanie i budzić pożądanie. Jak tego dokonać dowiesz się na stronie: adwords-seo.pl/przyklad-modelu-aida/, gdzie znajduje się wiele informacji na temat samego modelu i wykorzystania go.