Pisanie nie jest jednorazowym wydarzeniem; jest to proces, który obejmuje wiele umiejętności. Wymaga wielu przemyśleń i gramatyki. Musisz pozwolić swoim uczniom pisać bez obawy przed porażką. Pomoże Ci to, jeśli zapewnisz im możliwość pisania w każdym tygodniu. Jeśli dasz im możliwość pisania, będą cieszyć się tym procesem i w końcu nauczą się pisać lepiej.
Spis treści
Pisanie to proces
Proces pisania obejmuje kilka etapów, w tym planowanie, redagowanie, poprawianie, edytowanie i publikowanie. Celem pisania jest przekazanie swoich pomysłów lub opinii publiczności. Ta złożona, samodzielna czynność wymaga od piszącego krytycznego myślenia oraz stosowania strategii i technik odpowiednich do celów i odbiorców utworu.
Obejmuje wiele umiejętności
Nauka pisania wymaga wielu umiejętności i technik, dlatego ważne jest, aby dzieci zaczęły ją wcześnie. Nawet maluchy i przedszkolaki mogą zacząć ćwiczyć pisanie odręczne rysując na papierze, a starsze dzieci mogą rozpocząć formalną naukę pisania odręcznego w szkole. W międzyczasie nauka pisania może odbywać się podczas codziennych czynności, takich jak czytanie czy zabawa kredkami. Pomaga to dzieciom zapisywać pomysły, wyrażać się jaśniej i lepiej zapamiętywać informacje.
To kwestia gramatyki
Podczas nauki pisania, gramatyka jest ważną częścią procesu. Przedmiot gramatyki pomaga uczniom wypracować właściwe użycie angielskich słów i stworzyć jednolity styl pisania. Historia gramatyki jest dość skomplikowana. Przedmiot ten jest nauczany w szkołach, aby pomóc uczniom pisać poprawnie dla celów formalnych. Ostatecznie pisanie istnieje po to, by być czytanym, więc uczniowie muszą zastanowić się, czego czytelnicy oczekują od ich słów.
Pisanie wymaga myślenia
Pisanie to proces organizowania i myślenia. Nie musi być pracochłonne ani wymagać ciągłych poprawek, aby osiągnąć ostateczną wersję, ale może pomóc ludziom przypomnieć sobie informacje, rozwinąć pytania i syntetyzować znaczenie. Zwiększa również ich zrozumienie. Podczas nauki pisania, dzieci mogą spytać jak się pisze niewiadomo czy nie wiadomo.
Wiąże się z modelowaniem
Modelowanie jest bardzo ważnym elementem w procesie uczenia się. Ma na celu wprowadzenie nowych procedur dla uczniów przyrostowo i stopniowo. Dzięki temu uczniowie mogą zastosować nową wiedzę w nowych sytuacjach. Najważniejszym etapem modelowania jest etap „Ty”, który musi być regularnie powtarzany. W przeciwnym razie uczniowie poznają procedury od nauczyciela, ale nie będą wiedzieli, jak je zastosować w różnych sytuacjach.
Wykorzystanie informacji zwrotnej
Informacja zwrotna może być niezwykle potężnym narzędziem, jeśli chodzi o angażowanie uczniów w proces pisania. Nauczyciele, którzy z pasją uczą pisania, powinni wychodzić poza ogólne komentarze typu „świetna robota!” i dawać konkretne wskazówki. Skupiając się na tym, co uczniowie próbują osiągnąć i co można poprawić, nauczyciele mogą skupić się na tym, dlaczego i jak pisać.