Handel online jest w ciągłym rozwoju, skupiając coraz większe grono konsumentów. Jednakże nie ma się co dziwić, gdyż w tym przypadku liczby mówią same za siebie – z handlu online korzysta ponad dwa miliardy użytkowników na całym świecie, co stanowi ponad 1/4 globalnej populacji. Nie ma lepszych dowodów na to, że handel transgraniczny jest biznesem rentownym i niezwykle potrzebnym.
Międzynarodowa sprzedaż internetowa polega na dystrybucji towarów i usług na rynki zagraniczne. Jednakże aby zaistnieć poza granicami swojego kraju, należy być gotowym na wejście w działania cross border ecommerce by przyjrzeć się konkurencji, potrzebom zagranicznych rynków i potencjałom zatrudniania odpowiednich specjalistów.
Spis treści
Cross border ecommerce – internetowa sprzedaż międzynarodowa
Już sam termin tego modelu sprzedaży mówi o swojej specyfice. Cross border ecommerce jest rodzajem sprzedaży online, która wychodzi poza granice rodzimego kraju, w którym jest prowadzona działalność e-sklepu. W sprzedaży transgranicznej możliwe jest wykorzystanie konkurencyjnej przewagi sklepu internetowego, konkretnego produktu lub usługi i wypromowanie ich na międzynarodowym rynku.
Sprzedaż cross border ecommerce – co należy wziąć pod uwagę?
Należy wiedzieć, aby odnieść wymierne efekty w kontekście cross border e-commerce, należy wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii, do których należą:
- logistyka – współpracując z odpowiednim operatorem logistycznym, zyskujemy logistyczne wsparcie, zwłaszcza dla początkującego biznesu. Kompleksowa logistyka w połączeniu z dostępem do lokalnych firm transportowych oznacza eliminację zbędnych kosztów, najwyższą jakość dostaw oraz sprawny serwis zwrotów,
- wybór rynków międzynarodowych – tylko dogłębna analiza potrzeb konsumentów na europejskich rynkach pomoże zminimalizować ryzyko nadszarpnięcia budżetu firmy przez kosztowne błędy, wynikające z niezrozumienia rzeczywistych potrzeb rynków międzynarodowych.
- integracja płatności – klienci zainteresowani konkretnymi produktami doceniają elastyczne płatności, które dają im poczucie swobody i możliwość wyboru w kwestii metody dokonania płatności przy zachowaniu całkowitego bezpieczeństwa transakcji. Wprowadzenie integracji płatności wzmacnia rzetelność i wiarygodność prowadzonych usług.
- rozumienie potrzeb potencjalnego klienta – jednakże sama analiza rynku często bywa niewystarczająca, kluczowe staje się zwrócenie uwagi na rzeczywiste wymagania docelowych odbiorców i ich konkretnych upodobań, jak przedstawiają rzetelne źródła 1/4 całkowitego zapotrzebowania mieszkańców Unii Europejskiej stanowi odzież i obuwie. Na dalszych miejscach uplasowały się książki oraz elektronika.
- odpowiednia moderacja strony internetowej – optymalne dostosowanie strony internetowej jest kluczowe dla wszystkich użytkowników, którym zależy na przejrzystości i wygodzie zakupów. Z uwagi na międzynarodową specyfikę e-sklepów konieczne jest zastosowanie profesjonalnych tłumaczeń dostępnych na stronie treści. Niezrozumienie tekstu na stronie wiąże się z rezygnacją z zakupów i wątpliwościami co do rzetelności i bezpieczeństwa danej strony.
- obsługa klienta na najwyższym poziomie – kontaktując się z klientem na międzynarodowym rynku, należy prowadzić sprawną komunikację z kontrahentami, która rozbudza zaufanie, wzmacnia więzi i buduje lojalność wobec konkretnej marki. Dostępny na stronie status realizacji zamówienia a także informacje o wysyłce i podziękowanie za dokonanie zakupów nie tylko zapewnia wygodę dokonywanie transakcji ale też buduje pozytywne relacje na przyszłość.