Model AIDA to strategia Content Marketingowa, która mówi o tym jak poprawnie konstruować treści. Ogromna konkurencja sprawia, że coraz ciężej wyróżnić się na rynku. Jak być wciąż na szczycie, przyciągać klienta i zachęcić go do zakupu lub skorzystania z usługi?
Czym jest model AIDA?
Skrót AIDA to akronim od anglojęzycznych słów „Attention”, „Interest”, „Desire” oraz „Action”. Cały model określa zasady oddziaływania reklamy na konsumentach. Dzieje się to od samego początku, czyli przyciągnięcie uwagi klienta, które wzbudzi jego zainteresowanie towarem, następnie od treści, które pogłębiają wiedzę o produkcie i na końcu zachęcają do podjęcia decyzji zakupowej.
Jest on uniwersalny i może być stosowany w różnych przekazach reklamowych.
Model AIDA jest techniką pisania treści marketingowych, czyli m.in. content marketingu. Wykorzystuje się go przede wszystkim w branży sprzedażowej. Opiera się on na języku korzyści.
Jak tworzyć treści?
Obecnie na rynku jest bardzo duża konkurencja firm. Jeden produkt lub usługa ma nieraz dziesiątki albo i setki firm konkurencyjnych. Aby jak najlepiej wykorzystać model AIDA, z początku należy opracować grupę docelową. Ważne, aby nauczyć się myśleć jak potencjalny klient produktu.
Z początku, zwrócić uwagę odbiorcy. Wzbudzenie zainteresowania do Twojej oferty, to połowa sukcesu. Kiedy potencjalni klienci zauważą już Twój produkt, musisz utrzymać ich uwagę. Przekonaj ich do zakupu za pomocą trafnych treści i zalet produktu. Następnym krokiem jest wzbudzenie pragnienia posiadania. Musisz się zastanowić jakie są potrzeby klienta i co oczekuje od Twojego produktu. Ma on prawdopodobnie przynieść szczęście, zadowolenie, ulgę, spokój lub sukces. Zaakcentuj zalety produktu lub usługi, którą sprzedajesz, a następnie zainicjuj dalsze działanie.
Przykłady modelu AIDA znajdziesz na adwords-seo.pl/przyklad-modelu-aida/.
Potencjalny klient w Internecie
Podstawowy model AIDA działa również w mediach społecznościowych. Obecnie to właśnie na social mediach często odbywa się duża cześć marketingu. Pamiętaj jednak, ze konsumenci są przyzwyczajeni do internetowych reklam i „wyskakujących okienek”. Wielu z nich nawet nie przeczyta całej treści, tylko od razu szuka krzyżyka, którym może wyłączyć panel. Stwórz więc taki content, który przyciągnie potencjalnego klienta i utrzyma jego uwagę. Liczy się cały odbiór wizualny, ale również jego treść. Musi być krótka, aby nie zanudzić konsumenta i rzeczowa, aby od razu zrozumiał przekaz.
Obecnie Internet jest głównym medium, które można odpowiednio wykorzystać do swoich potrzeb.