Spis treści
SEO, czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google
Wysoce skuteczne pozycjonowanie można osiągnąć m.in. za pomocą SEO, czyli procesu optymalizacji strony pod kątem tego, co internauci szukają w wyszukiwarce. Narzędzie to stwarza olbrzymie możliwości dla osób, które zajmują się sprzedażą w internecie. Pomoże to bowiem potencjalnym klientom trafić na stronę. Ponadto można to zrobić samodzielnie, co zminimalizuje koszty SEO do zera. Z drugiej jednak strony należy się liczyć z tym, że wymaga to dużo pracy. Samodzielne pozycjonowanie stron to dość czasochłonne zajęcie. Pomimo wszelkich trudności z pewnością jednak się opłaci. Od czego zatem zacząć?
Pozycjonowanie strony – jak to zrobić?
W SEO chodzi przede wszystkim i to, by wyprzedzić konkurencję. Dlatego też na samym początku warto zajrzeć na stronę internetową konkurencji. Jest tak, ponieważ pozycjonowanie to wyścig, a wygrywa go ten, kto pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. Można to zrobić m.in. za pomocą:
- Słów kluczowych;
- Audytu SEO;
- Optymalizacji strony — np. pod kątem jej ładowania, czytelności itd.
- Contentu – czyli ciekawych treści, które sprawią, że strona stanie się bardziej wartościowa dla Google;
- Link building – czyli budowanie linków, które przekierowują na stronę firmy.
Dobór słów kluczowych
Istotne dla strony frazy kluczowe można wygenerować za pomocą dostępnych w sieci narzędzi SEO. Efekty pozycjonowania można monitorować również z Google Search Console, Google Analytics, SEMSTORM i wielu innych. Wystarczy jedynie wykupić subskrypcję, w następnie można przystąpić do wygenerowania słów kluczowych. Warto również pomyśleć o wykluczeniu słów, po których wpisaniu w wyszukiwarkę Twoja strona ma się nie wyświetlać.
Znajomość algorytmu Google
Aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, należy przede wszystkim zrozumieć schemat działania wyszukiwarki Google. Na podstawie algorytmu strony są oceniane, a następnie pozycjonowane. Warto więc być ba bieżąco z wszelkimi ich aktualizacjami.
Przeprowadzenie audytu SEO
Czasem słowa kluczowe to za mało. Google ocenia bowiem również wydajność strony, w tym jej poprawność indeksowania, mapy witryny, struktury serwisu, szybkość ładowania strony, linkowanie (zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne), poprawność kodu strony oraz wielu innych czynników. Audyt SEO strony można przeprowadzić samemu, np. stosując specjalne programy i strony lub zlecić to zadanie agencji reklamowej. Na podstawie otrzymanego raportu, należy dokonać zmian, które zoptymalizują działanie strony.
Rozbudowa contentu
Bardzo skutecznym sposobem na samodzielne pozycjonowanie stron to rozbudowa contentu. Oczywiście robi się to na podstawie wygenerowanych słów kluczowych, które przyciągną internautów. Budując stronę internetową, warto więc pomyśleć o sekcji „Blog”, w której będzie się umieszczać wartościowe treści. Publikacja fachowych artykułów pozwoli również zbudować pozycję lidera w swojej branży.
Link Building
Na pozycję w wynikach organicznych wyszukiwarki wpływa także ilość oraz jakość linków prowadzących do strony. Przy pomocy narzędzi internetowych można więc samemu zadbać o to, by rozbudować bazę linków, które podnoszą pozycję strony.